Jdi na obsah Jdi na menu
 


Klimakterium

JAK NA KLIMAKTERIUM  

Je to období vyhasínání pohlavních orgánů ženy. Dochází k útlumu funkce vaječníků, snižuje se hormon estrogen a progesteron. Zastavuje se menstruační cyklus a nastává ztráta plodnosti. Klimakterium přichází zhruba mezi 45. až 50. rokem věku ženy, jsou ovšem i odchylky (dědičnost, ..).

 Přechodné problémy

  • Návaly horka s pocením

  • Poruchy spánku

  • Změny nálady

  • Psychické problémy

  • Poruchy paměti, nesoustředěnost, závratě

  • Fyzické problémy

  • Plačtivost

Detoxikace: 

  • Nesmírně důležitý je útvar v mozku HYPOTALAMUS – produkuje určité látky, které potom řídí produkci hormonů (stimulace nebo utlumování hormonů – regulace hormonů). Podílí se i na řízení tělesné teploty – zima, teplo – je porušena regulace teploty. Hypotalamus také ovlivňuje, jestli člověk má hlad nebo ne. Reguluje i sexuální činnost.

  • VEGETATIVNÍ NERVOVÝ SYSTÉM – autonomní (funguje samostatně) v našem těle se nestane nic bez příkazu tohoto nerv. systému.

  • V Hypotalamu se produkuje serotonin (antidepresivní hormon) – deprese, nálada.

  • Hypotalamus ovládá také Hypofýzu- tam dochází k produkci vlastních hormonů (pohlavních, které stimulují vaječníky, Estrogen, Progestron..).

V klimakteriu se začne Hypotalamus utlumovat a je-li tam porucha, týká se to všech věcí – termoregulace – horkost, sexuální zájem jiný, ženy tloustnou …. . 

Z tohoto vyplývají možnosti detoxikace:

začíná se preparáty ACTIV-COL, ACTIV-ACID, BIOSALZ – snížení množství toxinů.

HYPOTAL – detoxikuje hypotalamus a hypofýzu.

p_847-1-.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VEGETON – detoxikuje vegetativní nervový systém

Umožní absolvovat přechod bez výkyvů a problémů. Pokud nastanou deprese a bolesti, použijeme další preparáty.

 

Bylinky, které pomůžou při klimakteriu:

Pokud žena začne pociťovat potíže s pravidelností a intenzitou menstruace, měla by zvýšit například příjem červeného jetele. Ten obsahuje fytoestrogeny, jež jsou příbuzné ženským pohlavním hormonům estrogenům. Potřebná denní dávka je přibližně 50 mg.  Ve druhém stádiu by pak ženy měly do jídelníčku zařadit větší množství sóji. Sójové boby totiž patří mezi nejbohatší zdroje rostlinných estrogenů. Mezi výrobky ze sóji patří například tofu, tempeh, natto nebo miso pasta.  Ve třetí fázi se pak mnohým ženám osvědčila konzumace včelích produktů a vitamínu C. Včelí mateří kašička je totiž významným vitamínovým a minerálním zdrojem, vitamin C zase přispívá k ochraně buněk. Při dodržování doporučeného množství má také schopnost mírnit únavu, vyčerpání a podporovat normální činnost nervové soustavy.

Další doporučené bylinky: Ploštivičník hroznový, Třezalka, Chmel, Meduňka, Drmek, Šalvěj, Kontryhel, Ženšen.

Jezte zdravě a hýbejte se.

/Použité články: Wikipedie, MUDr. Josef Jonáš pro TV KINOSVĚT, časopis JOALIS INFO 2/2017 – článek Jitky Menclové/